راهکارهایی برای خوابیدن در عرض 60 ثانیه. چه بهتر از این که با رفتن به رختخواب بتوانید در عرض 60 ثانیه به راحتی بخوابید و فردا صبح هم سرحال و شاد بیدار شوید. مشکل خواب برای بسیاری از افراد پیش می آید که قابل درمان است. دنیای مدرن امروزی باعث شده تا تعداد افرادی که دچار بی خوابی و بد خوابی هستند، افزایش بیابد. وسایل الکترونیکی همانند تلفن های هوشمند. که دایم و بی وقفه در دستان ما جای خوش کرده اند، اصلی ترین مقصر این بی خوابی ها به شمار می روند زیرا علاوه بر اتصال دایمی به اینترنت و امکان گش ...

راهکارهایی برای خوابیدن در عرض 60 ثانیه

راهکارهایی برای خوابیدن در عرض 60 ثانیه

چه بهتر از این که با رفتن به رختخواب بتوانید در عرض 60 ثانیه به راحتی بخوابید و فردا صبح هم سرحال و شاد بیدار شوید. مشکل خواب برای بسیاری از افراد پیش می آید که قابل درمان است. دنیای مدرن امروزی باعث شده تا تعداد افرادی که دچار بی خوابی و بد خوابی هستند، افزایش بیابد. وسایل الکترونیکی همانند تلفن های هوشمند

 

که دایم و بی وقفه در دستان ما جای خوش کرده اند، اصلی ترین مقصر این بی خوابی ها به شمار می روند زیرا علاوه بر اتصال دایمی به اینترنت و امکان گشت و گذارهای بیهوده در فضای مجازی، نور آبی نمایشگرهای آن ها نیز در ایجاد اختلال خواب موثر است.از این رو، اگر شما هم هنگام خواب دست به دامن هزار و یک روش می شوید تا بلکه بتوانید شب تا صبح به استراحت کامل بپردازید، شاید بد نباشد روش جدیدی که در ادامه برایتان معرفی کرده ایم را امتحان کنید.

 

روش پیشنهادی ما «قانون ۴-۷-۸» نام دارد. بر اساس این راهکار، باید کارهای زیر را انجام دهید:

 

به مدت ۴ ثانیه به آرامی از بینی نفس بکشید.

نفس خود را به مدت ۷ ثانیه نگه دارید.

به مدت ۸ ثانیه به آرامی از دهان نفس بکشید.

 

به گزارش پارس ناز شاید تصویر کنید این روش کاربردی نخواهد بود اما پیشنهاد می کنیم حتما امشب آن را انجام دهید تا از اثر جادویی آن مطمئن شوید.

 

«قانون ۴-۷-۸» به غیر از خواب برای چه مواقعی کاربرد دارد؟

باید بدانید که وقتی فردی دچار اضطراب یا استرس می شود، ترشح آدرنالین در خون افزایش یافته و در نتیجه سریع تر و سبک تر از قبل تنفس می کند. در چنین مواقعی، این تمرین نفس کشیدن همانند یک مسکن و آرامبخش عمل خواهد کرد.وقتی آگاهانه سرعت تنفس خود را کاهش می دهید، در واقع تپش های قلب خود را آرام کرده و در نتیجه بسیار سریع آرام می شوید.

 

این روش همچنین برای آرام کردن مغز نیز کاربرد دارد. دلیلش هم این است که باعث می شود تمرکز خود را به طور کامل روی تنفستان بگذارید. شما متوجه این امر نمی شوید، اما به دنبال این امر، سیستم عصبی مرکزی به تدریج فعالیت های خود را کاهش داده و متوجه خواهید شد که اضطراب به طور کامل از بین ر��ته است.

 

نتیجه کلی این نوع نفس کشیدن نیز آرامش سراسری بدن است. به دلیل سرعت و قدرت فیزیکی این ورزش، این تمرین حسی شبیه خلسه و بیهوشی را به انسان القا می کند.«اندرو ویل» یکی از پزشکان دانشگاه هاروارد در رابطه با «قانون ۴-۷-۸» اعلام داشته که این دقیقا روشی است که مرتاض های هندی چندین قرن است که از آن استفاده می کنند. آن ها با استفاده از این ورزش تنفسی، بدن خود را به حالت آرامش عمومی می رسانند.

 

فارغ از تمامی این موارد، باید گفت این نوع نفس کشیدن هیچ ضرری برای بدن ندارد و بهتر این است که خودتان امتحان کرده و از مزیت های آن بهره مند شوید.

 

این ورزش تنفسی چه فوایدی دارد؟

با این روش نفس کشیدن می توانید در هر شرایط روحی که هستید، بسیار سریع به خواب رفته و به اختلال خواب خود پایان بدهید. همچنین، در مواقعی که عصبی، پراسترس یا مضطرب هستید می توانید با این روش نفس کشیدن، آرامش را به خود بازگردانید.

 

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه