غذاهای مرتبط با درمان و ایجاد سرطان را بشناسیم. سرطان با تغذیه رابطه مستقیم دارد. چه بسا کسانی که بوسیله تغذیه نادرست در دام سرطان گیر افتاده و جان خود را از دست داده اند. توصیه‌های اختصاصی برای بانوانی که به سلامتی پستان‌ها و عدم ابتلای آنها به سرطان علاقه‌مند می‌باشند. 1- افزایش مقدار و دفعات مصرف هفتگی ماهی‌ها به خصوص نوع چرب‌ آنها و انواع لوبیا و لوبیای سویا. 2- افزایش مقدار مصرف مواد غذایی که از فعالیت استروژن ممانعت به عمل می‌آورند، مثل انواع کلم (به خصوص کلم بروکلی، کلم غنچه یا فندقی ...

غذاهای مرتبط با درمان و ایجاد سرطان را بشناسیم

غذاهای مرتبط با درمان و ایجاد سرطان را بشناسیم

سرطان با تغذیه رابطه مستقیم دارد.چه بسا کسانی که بوسیله تغذیه نادرست در دام سرطان گیر افتاده و جان خود را از دست داده اند.

 

توصیه‌های اختصاصی برای بانوانی كه به سلامتی پستان‌ها و عدم ابتلای آنها به سرطان علاقه‌مند می‌باشند

 

1- افزایش مقدار و دفعات مصرف هفتگی ماهی‌ها به خصوص نوع چرب‌ آنها و انواع لوبیا و لوبیای سویا.

 

2- افزایش مقدار مصرف مواد غذایی كه از فعالیت استروژن ممانعت به عمل می‌آورند، مثل انواع كلم (به خصوص كلم بروكلی، كلم غنچه یا فندقی و گل كلم) و سبوس گندم به مقدار یك قاشق مرباخوری در هر سه وعده اصلی.

 

3- افزایش مقدار مصرف سبزیجات برگی سبزرنگ چه به صورت خام و چه به صورت پخته.

 

4- مصرف بیشتر منابع غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا- 3 مثل انواع ماهی‌ها، روغن گردو، تخم كتان یا روغن تخم كتان، روغن سویا و روغن زیتون حاوی امگا- 9.

 

5- كاهش یا حذف منابع غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا- 6 كه در روغن‌های ذرت و آفتابگردان به وفور یافت می‌گردند. ضمنا مصرف روغن‌های حیوانی و مارگارین‌های معمولی نیز توصیه نمی‌گردد.

 

6- مصرف حداقل 3 واحد از میوه‌جات متنوع و 5 واحد از سبزیجات مختلف كه معادل 300 گرم میوه و یا پانصد گرم سبزیجات می‌باشد، در تمام روزهای هفته قویا توصیه می‌شود.

 

نقش و عملكرد نوع مواد غذایی در قبال سرطان روده

اگر به سلامتی دستگاه گوارش خود به خصوص روده بزرگ علاقه‌مند می‌باشید و می‌خواهید سلامتی این دستگاه پر تلاش و بسیار مهم را حفظ نمایید، از همین امروز، از میل كردن غذاهای پرچرب و تهیه شده در روغن زیاد خودداری كنید

 

و مقدار مصرف گوشت قرمز را به حداقل مقدار و كمترین تكرار دفعات در هفته كاهش دهید و یا حذف نمایید و از مصرف الكل به طور دائم و كامل خودداری كنید و به جای آنها با گنجانیدن سبوس گندم، دانه‌ها، مغزها، میوه‌ها و سبزیجات ��ه ویژه سبزیجات متعلق به خانواده كلم‌ها، مواد غذایی حاوی كلسیم به خصوص لبنیات كم چرب (مثل شیر، ماست و دوغ)

 

و غذاهای حاوی ویتامین D (همچون آبزیان و روغن ماهی) قدم‌های سازنده‌ای را برای حفظ و تثبیت سلامت عمومی و همچنین سلامت دستگاه گوارش خود بردارید.

 

بنا به توصیه پروفسور گرین والد، از محققین انستیتو ملی مبارزه با سرطان، در هر سنی با بهبود تغذیه و انتخاب مواد غذایی متناسب‌تر، متعادل‌تر و متنوع‌تر، نه تنها می‌توانید بروز سرطان را كندتر و یا متوقف نمایید، بلكه به این وسیله، به حفظ سلامتی جسم و گسترش قوای فكر و اندیشه و افزایش مقاومت بدن خود در قبال عوامل بیماری‌زا اقدام نموده‌اید.

 

امروزه محقق گردیده مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه‌جات، حبوبات، غلات كامل، دانه‌ها و مغزها، علاوه بر فیبر، مواد مغذی ارزشمند بسیاری را به همراه آنتی‌اكسیدان‌های متعدد دارا می‌باشند و به این ترتیب، نیاز افراد به این مواد را تامین می‌نمایند.

 

توصیه های تاثیرگذار برای همه افراد به خصوص آنهایی‌كه پولیپ روده دارند.

1- استفاده منظم و یا حداقل 2 وعده از ماهی‌های چرب در برنامه هفتگی كه به صورت اصولی و بدون چربی اضافی طبخ شده باشند.

 

2- استفاده روزانه از سبزیجات غنی از فیبر و سلولز به خصوص سبزیجات متعلق به خانواده كلم‌ها كه حاوی ماده موثری مانند ایندول (Indole) می‌باشند. البته در وعده‌های غذایی در صورت كمبود ید و یا كم‌كاری تیروئید، كلم، شلغم، ترب، تربچه و پیاز باید به صورت پخته میل گردد.

 

3- نوشیدن حداقل یك لیوان شیر و تامین قسمتی از كلسیم مورد نیاز روزانه از این طریق و توام نمودن مصرف آن با غلات پرك شده كه غنی از فیبر یا سلولز می‌باشد.

 

4- استفاده از ماست به خصوص ماست‌های حاوی لاكتو با سیلوس اسیدوفیلوس یا همان ماست پروبیوتیك و نوشیدن شیر كم چرب به طور مرتب و روزانه به خصوص اضافه كردن غلات پرك شده و پختن آنها با شیر مصرفی به صورت سوپ‌های مختلف (سوپ جو و تره فرنگی).

 

5- استفاده از منابع غذایی حاوی پكتین؛ مثل سیب، موز، آلو سیاه، زردآلو، هویج، لوبیا و سفیدی‌های درون پوست مركبات.

 

6- كاهش هر چه بیشتر چربی‌های حیوانی و گوشت‌های قرمز به هر شكل و فرمی.

 

7- مصرف میوه‌های حاوی تركیبات شبیه آسپرین یا سالیسیلات‌ها؛ مثل سیب، خرما، توت، تمشك، آلو و فلفل دلمه‌ای.

 

8- افزایش مصرف مواد غذایی حاوی سلنیوم كه دارای خاصیت ضد سرطانی و آنتی‌اكسیدانی بوده و با تركیب خود با فلزات سنگین و سمی همچون سرب، جیوه، كادمیوم و آرسنیك و هدایت آنها به خارج از بدن در ابعاد مختلفی در سلامتی افراد و حفظ توازن بدن تاثیرگذار می‌باشد.

 

منابع حاوی سلنیوم عبارتند از: جوانه گندم یا گندم جوانه زده خانگی، غلات مختلف به صورت دانه كامل مثل گندم، جو و جو دوسر، كنجد، ماهی‌های دریایی و آبزیان، نارگیل، مارچوبه، كلم قمری (سنگی) و جعفری.

 

9- تامین ویتامین D بدن از طریق مصرف شیرهای غنی شده با ویتامین D و یا آبزیان، حداقل یك یا دو بار در هفته و همچنین استفاده از تابش مستقیم آفتاب به قسمت‌های غیرحساس بدن، دو مرتبه در روز به مدت 2 تا 3 دقیقه، در زمانی كه آفتاب به صورت مورب تابیده می‌شود (یعنی قبل از ساعت 11 صبح و بعد از ساعت 15 بعدازظهر).

 

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه