وقتی خستگی چشم ها منجر به سردرد می شود. جالب است بدانید که خستگی چشم ها می تواند منجر به سردرد شود. اگر مدت های طولانی به صفحه مانیتور خیره می شوید باید منتظر سردرد باشید. خستگی چشم (eye-Strain) از عللی شایع سردرد است. هنگامی که چشم ها به مدت طولانی کار خاصی (مثلا کار با کامپیوتر) را انجام میدهند دچار خستگی می شوند. تمرکز طولانی چشم ها بر یک سوژه ثابت و یا مطالعه و کار کردن در نور کم و خیره شدن موجب خستگی چشم ها می شود. علایم خستگی چشم عبارتند از: سردرد، دردناک یا ناراحت بودن اطراف چشمها ...

وقتی خستگی چشم ها منجر به سردرد می شود

وقتی خستگی چشم ها منجر به سردرد می شود

جالب است بدانید که خستگی چشم ها می تواند منجر به سردرد شود. اگر مدت های طولانی به صفحه مانیتور خیره می شوید باید منتظر سردرد باشید. خستگی چشم (eye-Strain) از عللی شایع سردرد است.

 

هنگامی که چشم ها به مدت طولانی کار خاصی (مثلا کار با کامپیوتر) را انجام میدهند دچار خستگی می شوند. تمرکز طولانی چشم ها بر یک سوژه ثابت و یا مطالعه و کار کردن در نور کم و خیره شدن موجب خستگی چشم ها می شود.علایم خستگی چشم عبارتند از: سردرد، دردناک یا ناراحت بودن اطراف چشمها و مشکلات بینایی.

 

قرمزی چشم ها و اشکریزشی، خشکی و خارشی چشم ها و احساسی سوزشی در هنگام بستن چشم ها و درد گردن و کمر و پشت وجود دارد.ممکن است خستگی چشم ها به دلیلی نیاز به عینک یا نیاز به تعویض نمره عینک قبلی ایجاد شده باشد.

 

مطالعات بسیار نشان داده اند که مقادیر کم اشعه ساطع شده از مانیتور کامپیوتر و صفحه تلویزیون حتی در مدت طولانی موجب آسیب یا خستگی چشم نمی شود.

 

درمان

از صفحه تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر به اندازه مناسب فاصله بگیرید.

 

حداقلی ساعتی یک بار کار را متوقف کنید تا چشمها استراحت کنند.

 

چشم های خود را ببندید و یک دقیقه استراحت نمایید.

 

چشم ها را بچرخانید یا چند بار پلک بزنید یا به مدت چند ثانیه چشم ها را محکم ببندید.

 

هر ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به اطراف اتاقی یا بیرون از پنجره به اشیایی که در فاصله حداقل ۶ متری قرار دارند لااقل به مدت ۲۰ ثانیه نگاه کنید.سطح بالای مانیتور کامپیوتر یا صفحه تلویزیون را موازی یا کمی پایین تر از سطح چشمان خود قرار دهید به نحوی که از بالا به آنها نگاه کنید.

 

از عینک های محافظ ۱۰۰٪ اشعه فرابنفشی در هنگام رانندگی یا کار در خارج از اتاق (به ویژه در هوای آفتابی یا مه آلود) استفاده کنید.

 

اگر برای مدت طولانی رانندگی می کنید هر چند ساعت توقف کنید تا چشمها و عضلات شما استراحت کنند.

 

در هنگام مطالعه، نقاشی و خیاطی فاصله چشم از صفحه کاغذ یا جسم مورد نظر باید ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر باشد و نور ملایم (لامپ ۶۰ تا ۱۰۰ وات) از پشت سر بتابد.

 

در هنگام استفاده از کامپیوتر نباید نور اتاقی به اندازه نور صفحه مانیتور باشد.

 

سعی کنید نواحی اطراف صفحه مانیتور تاریک باشد.

 

صفحه مانیتور را به درستی تنظیم کنید.

 

در هنگام تماشای تلویزیون باید شدت نور اتاق حدود ۵۰٪ کم تر از صفحه تلویزیون باشد. در تاریکی تلویزیون تماشا نکنید زیرا با این کار، کنتراست نور خیلی زیاد می شود.

 

در موقع دیدن تلویزیون در مقابل صفحه آن بنشینید (با فاصله حدود ۴ یا ۵ برابر عرضی صفحه) و از گوشه به تلویزیون نگاه نکنید. افرادی که دید ضعیف تری دارند میتوانند نزدیک تر به صفحه تلویزیون بنشینند.

 

چنان چه بعد از فعالیت بینایی چشم هایتان خشک می شود از قطره اشک مصنوعی حاوی پلی وينيل الکل يا متيل سلولز که بدون نیاز به نسخه : قسمت بالای مانیتور، بالاتر از چشمها نیست قابلی تهیه هستند استفاده کنید.

 

در صورت عدم رفع ناراحتی چشم، با وجود رعایت مسایلی بالا به چشم پزشک مراجعه کنید.

 

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه