مجله اینترنتی آی بی کلاب | ibclub.ir

آموزش استفاده اصولی از نخ دندان

آموزش استفاده اصولی از نخ دندان. نخ دندان درست به اندازه مسواک زدن اهمیت دارد اما متاسفانه کسی به این موضوع آنطور که باید توجهی ندارد. لابلای دندان ها همیشه مستعد تجمع باکتری هاست. متاسفانه اکثر مردم اطلاعات کافی درباره ی نحوه مراقبت صحیح از دندان های خود ندارند و رعایت بهداشت دهان و دندان را در این خلاصه کرده اند که مسواک بزنید…. بهترین روش مصرف نخ دندان. ۱- از یک نخ دندان مناسب که در داروخانه ها به وفور یافت می شود، یک تکه به اندازه ی ۲۵-۲۰ سانتیمتر ببرید. ۲- دو سر نخ دندان را به یکدیگر گره بزنید تا حلقه ای تشکیل شود که این حلقه ی نخ به درس

ادامه مطلب ...
راه های جلوگیری از کاهش تراکم استخوان

راه های جلوگیری از کاهش تراکم استخوان. برای شما روش های جلوگیری از تراکم استخوان را داریم که می توانید آن را در این مطلب فرا گیرید و در زندگی خود به کار ببندید. تراکم مواد معدنی استخوان به سطح مواد معدنی موجود در استخوان ها ارجاع می شود، که نشان دهنده قدرت و تراکم آنها است. تراکم مواد معدنی استخوان که به کمتر از سطوح عادی کاهش یابد، اما به اندازه ای کم نباشد که در قالب پوکی استخوان طبقه بندی شود، به نام استئوپنی شناخته می شود. استئوپنی به طور کلی موجب درد یا نشانه های دیگر نمی شود. اما درک چگونگی پیشگیری از آن مهم است زیرا می تواند به پوکی ا

ادامه مطلب ...
همه ضررهای با عجله و تند غذا خوردن

همه ضررهای با عجله و تند غذا خوردن. بسیاری از ما بر طبق عادت یا نداشتن وقت غذای خود را تند تند می خوریم غافل از این که به تغذیه خود ضررهای بسیاری می زنیم. در دنیای امروز همه چیز در حال سریع و سریع تر شدن است، غذا خوردن نیز شامل این سرعت گرفتن شده است. بسیاری از مردم، زمان کمی برای نشستن و لذت بردن از وعده غذایی شان دارند. بنابراین برای جبران، خیلی سریع غذا می خورند و یا غذا خوردنشان با انجام کاری دیگر همراه می شود. متاسفانه وقتی خیلی سریع غذا می خوریم، احتمال اینکه دچار پرخوری شویم را افزایش می دهیم و وزنمان زیاد می شود. وقتی سریع غذا می خو

ادامه مطلب ...
این خوراکی ها سردرد را درمان می کنند

این خوراکی ها سردرد را درمان می کنند. حتما نیازی نیست تا برای تسکین یافتن سردرد خود از داروها استفاده کنید بلکه می توانید از انواع خوراکی ها برای درمان استفاده نمایید. با این برنامه غذایی سالم بدون قرص و دارو سردردهای خود را تسکین دهید. در طی ۲۵ سال گذشته با به‌کارگیری توصیه‌های من سندرم سردردهای مزمن هزاران نفر بهبود یافته است. اغلب افرادی که از سردرد رنج می‌برند برای درمان، از این دکتر به آن دکتر رفته و به کرات داروهای گوناگونی که پزشکان برای سردرد تجویز می‌نمودند را مصرف می‌کنند . عموما آنان گزارش می‌کردند که داروها بعد از مدتی دیگر موثر نب

ادامه مطلب ...
این عادت ها در صبح باعث چاقی خواهند شد

این عادت ها در صبح باعث چاقی خواهند شد. اگر هنگام صبح توصیه های زیر را عملی نکنید قطعا با چاقی مواجه خواهید شد. یا این که دلیل چاقی کنونی شما می تواند همین عوامل باشد. مدت زیادی است که فست فود و شکلات نخورده اید، مرتب ورزش می کنید و در تکاپوی کاهش وزن هستید. اما آن چند کیلوگرم وزن اضافه همچنان در جای خود باقی مانده اند. خیلی ها نمی توانند تشخیص دهند که آنچه مانع کاهش وزن شان می شود عادت های صبحگاهی غلطی است که هر روز تکرار می کنند. بدونیم چند نمونه از این عادت های اشتباه را برای شما مثال زده است. خواب زیاد. بدن ما با خواب زیاد تمایل بیشتری

ادامه مطلب ...
مصرف بیش از حد این مواد خوراکی ممنوع

مصرف بیش از حد این مواد خوراکی ممنوع. بسیاری از خوراکی ها هستند که اگر در مصرف آن ها افراط شود می توانند موجب بیماری در انسان شوند و باید در خوردن آن ها اعتدال را رعایت نمود. برخی مشکلاتی که روی پوست صورت نمایان می‌شود، ناشی از عادت‌های اشتباه غذایی است. برای داشتن پوستی صاف و سالم باید رژیم غذایی متناسب و متعادلی را رعایت کنید. از نظر علمی به اثبات رسیده است که برخی موادغذایی می‌توانند زمینه‌ساز مشکلات پوستی از جمله آکنه شوند، اگرچه علت بروز این بیماری‌ها صرفا تغذیه نیست. این مطلب، شما را با 5 ماده غذایی آشنا می‌کند که زیاده‌روی در مصرف آنه

ادامه مطلب ...
دلیل عدم کاهش وزن با وجود تلاش های زیاد

دلیل عدم کاهش وزن با وجود تلاش های زیاد. شما ممکن است که برای کاهش وزن اقدام کنید اما با وجود تلاش های زیاد نتیجه ای حاصل نشود و همچنان چاق بمانید. باید بدانید که این اتفاق برای بسیاری از افراد رخ می دهد. آیا در برنامه‌ کاهش وزن خود به بن‌بست رسیده‌اید؟. آیا در اهداف کاهش وزن خود به مانعی رسیده‌اید؟ احساس می‌کنید به یکنواختی رسیده‌اید و به نظر می‌رسد دیگر نمی‌توانید وزن کم کنید؟ اگرچه پیروی نکردن کامل از برنامه و چسبیدن به محدود سازی کالری معمولاً دلیل این است که افراد وزن کم نمی‌کنند، اما برای آن‌هایی که درست غذا می‌خورند، منظم ورزش می‌کنند،

ادامه مطلب ...
سم زدایی از بدن با استفاده از پیاز هنگام خواب

سم زدایی از بدن با استفاده از پیاز هنگام خواب. شما می توانید با استفاده از پیاز هنگام خواب بدن خود را کاملا سم زدایی نموده تا شادابی و سلامت کامل به بدن شما بازگردد. براساس کانال های انرژی ای که در طب چینی شناخته شده است، کف پای شما نقاط دسترسی مستقیم و قدرتمندی به ارگان های داخلی بدن شما دارد. هر کدام از این کانال های انرژی به یکی از ارگان های بدن شما مرتبط است. بعضی افراد معتقدند که این کانال های انرژی بین بدن و کف پا وجود ندارند. ولی کسانی که با طب چینی آشنایی داشته باشند میدانند که رابطه ی بسیار نزدیکی بین کانال های انرژی و سیستم عصبی وج

ادامه مطلب ...
اصلاح خط لبخند با استفاده از کامپوزیت

اصلاح خط لبخند با استفاده از کامپوزیت. عمل های زیبایی اکنون می توانند خط لبخند شما را نیز اصلاح کنند تا خنده زیباتری داشته باشید و جذابیت خود را بیشتر کنید. کامپوزیت چیست؟. کامپوزیت ماده سفید رنگ دندانپزشکی است که برای دندانهای قدامی استفاده می شود. این ماده بیشتر جنبه زیبایی داشته و از دوام و استحکام بالایی نیز برخوردار است. البته میزان دوام استحکام ماده کامپوزیت به اندازه ماده آمالگام نیست اما کمتر از آن هم در درمانهای ترمیمی بی تاثیر نیست. در فرایند چند مرحله ای اصلاح طرح لبخند بیماران، کامپوزیت ها نقش زیادی داشته و می توانند دندانهای پوس

ادامه مطلب ...
معرفی بهترین خوراکی های گیاهی حاوی پروتئین

معرفی بهترین خوراکی های گیاهی حاوی پروتئین. بهترین خوراکی های حاوی پروتئین از نوع گیاهی می توانند برای گیاه خواران بهترین گزینه برای تغذیه باشند تا مواد مورد نیاز بدن فراهم گردد. بر اساس داده های انجمن غذا و داروی آمریکا، برای زنانی که در سنین بین ۱۹ تا ۳۰ سال قرار دارند، روزانه ۲۰۰۰ کالری مورد نیاز است که در این میان باید ۴۶ گرم پروتئین وجود داشته باشد. برای مردانی با همین سنین نیز این میزان پروتئین به ۵۶ گرم افزایش می یابد. شما هم با توجه به سن و وضعیت بدن تان باید میزان مناسب کالری و پروتئین را دریافت کنید. پیشنهاد می شود در کنار این نوشت

ادامه مطلب ...
در این زمان ها سیاهی رفتن چشم را جدی بگیریم

در این زمان ها سیاهی رفتن چشم را جدی بگیریم. سیاهی رفتن چشم ها می تواند دلایل زیادی داشته باشد اما برخی از آن ها گذرا هستند و نیازی به توجه پزشکی ندارند اما باید برخی را جدی گرفت. سیاهی رفتن چشم‎ها اتفاقی است که همه دست کم یکبار تجربه اش کرده ایم. اما آیا سیاهی رفتن چشم ها همیشه بی خطر است؟. سیاهی رفتن چشم علتش چیست؟. سیاهی رفتن چشمها اتفاقی است که همه دست کم یکبار تجربه اش کرده ایم. حالت ناخوشایندی که به اعتقاد متخصصان قلب و عروق و مغز و اعصاب ممکن است به علت کم خونی، فشار خون بالا و یا بعضی بیماری ها مثل ام اس باشد. دکتر منوچهر قارونی، متخ

ادامه مطلب ...
چرخه زندگی و روند رشد استخوان ها

چرخه زندگی و روند رشد استخوان ها. از تولد تا حدود 5 سالگی استخوان های بدن تغییرات زیادی را تجربه می کنند و پس از آن نیز تا دوران جوانی این رشد با سرعت کمتری ادامه خواهد داشت. استخوان های شما، از آغاز زندگیتان، شروع به رشد می کنند اما با گذشت سال ها، تعادل بین ساختمان بدن و فعالیت های آن تغییر می کند. بدو تولد تا بسیت و پنج سالگی. بدن شما دائماً در حال تغییر صورت میگیرد و بیشتر از آن که استخوان هایتان را از دست بدهید، استخوان اضافه می کنید. اندازه و بزرگی استخوان هایتان در سن ۲۵ سالگی در بالاترین حد ممکن است. بیست و پنج سالگی تا سی و پنج سالگی

ادامه مطلب ...
آزمایش های لازم برای سلامتی آقایان

آزمایش های لازم برای سلامتی آقایان. آقایان در ابتلا به برخی از بیماری ها نسبت به زنان مستعدتر هستند و لازم است تا درمورد ابتلا به این بیماری ها مدام تست سلامت دهند. بسیاری از مردان از مراجعه منظم به متخصصان مراقبت های بهداشتی خودداری می کنند و آنهم به دلایل مختلف. بسیاری از آنها این باور را دارند که مراجعه به پزشک تنها خبرهای بد سلامتی را به همراه دارد. این رویکرد اشتباه است. انجام آزمایش های درست در زمان مناسب یکی از مهمترین کارهایی است که یک مرد می تواند برای سلامت خود انجام دهد. این روند باعث تشخیص زودهنگام بیماری های احتمالی قبل از ظهور

ادامه مطلب ...
تغذیه و تاثیر آن روی رفتار و اخلاق

تغذیه و تاثیر آن روی رفتار و اخلاق. تغذیه مطمئنا روی رفتار کودکان و بزرگسالان نقش دارد و به این مسئله در جامعه کمتر توجه شده است. بسیاری از خوراکی ها روی بدخلق شدن تاثیر دارند. در پی بررسی‌های انجام شده کمبود آهن و هموگلوبین پائین، ترک خوردگی لب‌ها، ریزش مو و نازک شدن آن از نتایج تغذیه نامناسب است که اثرات اجتماعی نیز در بر دارد. \. براساس پژوهش‌های دانشگاه پنسیلوانیا، تغذیه درست و سالم در دوران کودکی باعث رفتارهای اجتماعی سالم و مناسب می‌گردد و بالعکس تغذیه نادرست و فاقد ارزش غذائی باعث رفتارهای نابهنجار در سنین اولیه می‌گردد. آنها معتقدند ک

ادامه مطلب ...
با نقش ماده مفید کولین در بدن آشنا شویم

با نقش ماده مفید کولین در بدن آشنا شویم. کولین ماده ای در بدن است که مانند ویتامین ها کارهای مهمی انجام می دهد اما نام آن آنطور که باید در علم پزشکی و تغذیه برده نشده است. کولین یکی از مواد مغذی است که شاید نامش را به اندازه ویتامین D یا آهن نشنیده باشید اما نقش ویژه اش در عملکرد بدن متقاعدتان خواهد کرد که بیشتر به آن توجه کنید. کولین چیست؟. کولین یک ماده مغذی محلول در آب است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته. کولین در واقع مانند پسر عموی ویتامین های B از جمله فولیک اسید و ریبوفلاوین است چون به ساخت غشای سلولی کمک می کند و مواد مغذی را به طرف

ادامه مطلب ...
توصیه های مهم درباره خوردن وعده صبحانه

توصیه های مهم درباره خوردن وعده صبحانه. صبحانه مهم ترین وعده غذایی است که در مورد آن برای شما توصیه های مفید و نکات مهمی داریم. صبحانه خوردن می تواند انرژی شما را در کل روز تامین کند. متاسفانه افراد متعددی هستند که به هر بهانه‌ای مانند دوست نداشتن، سازگار نبودن معده‌شان با صرف غذا در ساعات اولیه روز، دیر برخاستن از خواب، نداشتن وقت کافی و بتازگی نیز ادعای یک سایت انگلیسی مبنی بر مضر بودن صبحانه سعی می‌کنند از خوردن این وعده غذایی مهم امتناع کنند. در صورتی که دکتر فرزاد شیدفر، متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران نخوردن صبحانه

ادامه مطلب ...
درباره ضرورت وجود گلوتن در رژیم غذایی روزانه

درباره ضرورت وجود گلوتن در رژیم غذایی روزانه. گلوتن ماده ای تغذیه ای است که در نان گندم به وفور یافت می شود و اگر در رژیم غذایی روزانه فرد قرار گیرد بسیار عالی خواهد بود. تعداد آمریکایی‌هایی که از رژیم غذایی بدون گلوتن استفاده می‌کنند از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ سه برابر شده است. اما در همین بازه زمانی افرادی که مبتلا به بیماری سلیاک بودند و تشخیص داده شده اند. تا ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است. با وجود محبوبیت لاغری در میان افراد و افزایش غذاهای عاری از گلوتن در فروشگاه‌ها، حذف گلوتن به نظر به یک گرایش و انتخاب جدید تبدیل شده است. افرادی که مبتلا به ب

ادامه مطلب ...
مواد غذایی که حتما باید بصورت پخته خورده شوند

مواد غذایی که حتما باید بصورت پخته خورده شوند. خام خواری یک رژیم غذایی ایده آل در زندگی است اما باید دقت داشته باشیم که هر ماده غذایی را نمی توان بصورت خام مصرف نمود. همه ما می‌دانیم که مصرف گوشت خام انسان را در معرض خطر سالمونلا و دیگر بیماری‌های ناشی از مواد غذایی قرار می‌دهد. اما وقتی موضوع سبزیجات و محصولات کشاورزی دیگر مطرح می‌شود، مصرف خام آنها بی ضرر به نظر می‌رسد. ولی همواره این‌گونه نیست؛برخی مواد غذایی در حالت خام حاوی سموم طبیعی یا قندهایی با گوارش سخت هستند که می‌توانند ناراحتی دستگاه گوارش یا دیگر نشانه‌های ناخوشایند را موجب شوند

ادامه مطلب ...
دردهای جسمی خطرآفرین را بشناسید

دردهای جسمی خطرآفرین را بشناسید. بسیاری از دردهای جسمی هستند که می توانند منشا مشکل جسمی بزرگترین در بدن انسان باشند و باید به آن ها توجه نمود. اگر همیشه از وجود دردهای مزمن در نقاط مختلف بدن تان شکایت دارید، بهتر است آنها را نادیده نگیرید. این دردهای معمولی، ممکن است پیش در آمد یک بیماری یا مشکل بدخیم باشند که نشانه های اولیه خود را به این صورت نمایان کرده اند. برخی تومورهای سرطانی، بیماری های قلبی، مشکلات شدید گوارشی و آرتروز های خطرناک ممکن است با همین درد های ساده و کم اهمیت شروع شوند. پس بهتر است این دردهای ساده را نادیده نگیرید و در خص

ادامه مطلب ...
روش های شستشوی اصولی صورت را یاد بگیریم

روش های شستشوی اصولی صورت را یاد بگیریم. شستن صورت در طول شبانه روز لازم است البته به میزان لازم نه بیش از اندازه. شستن صورت هم برای خود اصول خاصی دارد. هزاران سال است که بشر روزی چند بار صورتش را می شوید و خشک می کند، اما این کار به ظاهر ساده هم قوانین خاص خودش را دارد، می توانید با رعایت نکاتی، از همین کار ساده، برداشت های زیبایی داشته باشید. در ابتدا اگر آرایشی روی صورت دارید با استفاده از پاک کننده ها، و پنبه، آن را پاک کنید، بهتر این است که از پاک کننده های گیاهی استفاده کنید و نگذارید که هیچ آرایشی روی صورتتان بماند، این قانون را به خصو

ادامه مطلب ...